Zwiększanie widoczności witryny internetowej polega na poprawie pozycji na określone słowa kluczowe w wyszukiwarce. Popularną metodą są kampanie reklamowe organizowane za pośrednictwem Google Ads. Co na początek warto wiedzieć na temat wykorzystania tego narzędzia do promocji własnej strony internetowej? Podpowiadamy.
Czym jest Google Ads?
Google Ads to nazwa platformy reklamowej znanej niegdyś jako Google AdWords. Korzystają z niej głównie firmy, które prowadzą płatne kampanie reklamowe swoich produktów i usług. Reklamy za pośrednictwem tej platformy pojawiają się bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google. W tym kontekście ważne są przede wszystkim kampanie PPC. Jest to skrót od Pay Per Click, czyli opłata jest pobierana w momencie, gdy użytkownik kliknie daną reklamę.
Reklamę z Google Ads można dostosować precyzyjnie do wybranej grupy docelowej. Możliwe jest między innymi ustawienie kampanii do lokalizacji geograficznej użytkownika, języka jego przeglądarki, urządzenia, a nawet określonej pory dnia. Ilość opcji konfiguracyjnych może być na początku nieco przytłaczająca. Co jednak motywuje do eksperymentowania. Tym bardziej że Google Ads oferuje bardzo szczegółowe monitorowanie wyników poszczególnych kampanii.
Jak promować stronę przez Google Ads?
Rozpoczynanie kampanii Google Ads należy rozpocząć od wyboru odpowiednich słów kluczowych. Są to frazy, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę internetową, aby znaleźć konkretne informacje, a także produkty lub usługi. W ustawieniach Google Ads można znaleźć wiele przydatnych narzędzi, które pozwolą zidentyfikować najbardziej użyteczne frazy dla wybranej strony internetowej.
Kolejnym krokiem jest tworzenie atrakcyjnych reklam. Jeśli są one w formie tekstowej, to powinny zawierać krótkie i zwięzłe informacje, zachęcające do kliknięcia. W przypadku kampanii graficznej można zdecydować się na statyczne banery lub animowane obrazy. Ważne jest jednak to, aby dopasować ich wygląd do reklamowanego produktu. Warto pod tym względem sugerować się także działaniami konkurencji.
Ogromne znaczenie ma także optymalizacja trwającej kampanii Google Ads. Konieczne jest regularne monitorowanie wyników i dostosowywanie ustawień do działań konkurencji oraz zmieniającego się zainteresowania użytkowników. Jest to dość mozolne i w wielu przypadkach trudne zadanie, które może wymagać dostatecznie dużej wiedzy. Zwłaszcza w przypadku bardzo rozbudowanych sklepów internetowych promujących się na wiele słów kluczowych. W takiej sytuacji pomocna może okazać się dobra agencja Google Ads.
Artykuł stworzony przy współpracy z: https://widoczni.com/kampanie-adwords/.