Czy zbyt długi czas dostawy może odstraszyć klientów?

oczekiwanie na dostawe paczki

Dzisiejsze czasy charakteryzuje dynamiczna dygitalizacja społeczeństwa i wielu procesów, które w nim zachodzą. Internet stał się medium usprawniającym codzienność każdego z nas. Oprócz oferowania rozrywkowo-edukacyjnych treści czy możliwości nawiązania kontaktu ze znajomymi lub rodziną świat online rozwija się także w segmencie e-commerce.

Internetowy handel stanowi odnogę biznesu, która ostatnio zyskuje na popularności i znaczeniu. Wygoda wiążąca się z zakupami online sprawia, że coraz więcej osób zmienia swoje preferencje konsumenckie i rezygnuje z tradycyjnych zakupów lub maksymalnie ogranicza korzystanie z usług sklepów stacjonarnych.

Warto zauważyć, że trend cyfryzacji zakupów wpływa na rozwój wielu gałęzi rynku logistycznego i transportowego. Złożenie zamówienia w e-sklepie uruchamia proces obsługi klienta, dla którego liczy się klarowna komunikacja, dobra cena i szybka oraz bezproblemowa dostawa. To właśnie ten ostatni element często zaważa o podjęciu decyzji zakupowej.

Krótki czas doręczenia przesyłek jest kluczowym czynnikiem dla powodzenia e-biznesu. Klienci przywiązują dużą wagę do długości realizacji zamówień, oczekując sprawnej wysyłki i wygodnej formy dostawy, które w ostatecznym rozrachunku wpłyną na pozytywne doświadczenia zakupowe. Jeśli na stronie sklepu widnieje informacja o czasie wysyłki, który dla klienta wyda się zbyt długi, istnieje duże prawdopodobieństwo porzucenia koszyka.

Jak zwiększyć sprzedaż przez internet?

Rozpoczynasz przygodę z e-commerce lub prowadzisz e-sklep, który nie przynosi dużych zysków? Twoje myśli zapewne nurtuje więc kwestia dotycząca tego, jak zwiększyć sprzedaż przez internet. Działania promujące sklep, okazyjne ceny czy przejrzystość witryny to standardowe elementy, które jako pierwsze przychodzą do głowy. Warto jednak pójść o krok dalej i zastanowić się nad logistyczną funkcjonalnością e-biznesu.

Tak, jak wspominaliśmy – długość realizacji zamówień ma znaczenie. Nawiąż więc współpracę ze sprawdzonymi firmami kurierskimi, które zapewnią najwyższy standard obsługi. Wielość usług oferowanych przez kurierów sprawi, że Twój potencjalny klient uzyska dużą dowolność wyboru sposobu dostawy. Kooperacja ze znanymi przedsiębiorstwami wpłynie również na pozytywny wizerunek e-sklepu. Dobre skojarzenia z organizacją transportową przeniosą się na lepsze i bardziej ufne postrzeganie Twojego biznesu.

Jak przyciągnąć klientów do sklepu internetowego?

Chcąc przyciągnąć konsumentów do sklepu internetowego, można podjąć różnorodne działania. Część z nich związana jest właśnie z kwestią wysyłki. Aby wyróżnić się wśród innych sprzedawców i podobnych ofert, zaproponuj klientom darmową dostawę albo nieodpłatny zwrot. Taka promocja dla wielu osób może okazać się bardzo atrakcyjna. Warto pamiętać, że klienci nie lubią pokrywać kosztów związanych z logistyką czy transportem, ponieważ te elementy nie są fizycznym produktem, który ostatecznie trafia w ich ręce.