Alfa Romeo Tonale – pierwszy hybrydowy SUV włoskiej marki

suv wloski

Na długo przed oficjalną premierą było wiadomo, że model Tonale będzie autem wyjątkowym, które na zawsze zapisze się na kartach historii Alfy Romeo. I to nie tylko dlatego, że Włosi wreszcie stworzyli kompaktowego SUV-a z segmentu C. Jest to bowiem pierwszy w dziejach marki model napędzany silnikiem hybrydowym typu MHEV. Jak hybrydowa Alfa wypada na tle dużej konkurencji w swojej klasie? O tym w dalszej części artykułu. Zapraszamy do lektury.

Atrakcyjny wygląd i dynamiczny silnik, czyli wszystko, co powinno charakteryzować dobrą Alfę

 

Pomimo zmiany koncepcji i odejścia od typowo sportowych samochodów na rzecz większych i przestronniejszych aut dla całej rodziny Alfa Romeo nie straciła swojego charakteru. Każdy z nowych modeli włoskiej marki imponuje tym, za co fani kochają producenta z Piemontu. Nie inaczej jest w przypadku Tonale. Auto, które swoją nazwę wzięło od przełęczy w Alpach Retyckich, zachwyca wyglądem i dynamiką. Każdy, kto czekał na ten model, może z całym przekonaniem stwierdzić, że było warto.

Jak tłumaczy nasz rozmówca, doradca klienta w salonie samochodowym ADF Auto z Wrocławia, który jest autoryzowanym dealerem aut marki Alfa Romeo: Standardowa wersja modelu Tonale, dostępna dla klientów polskich salonów, wyposażona jest w silnik 1.5 T4 Hybrid DCT7 FWD o mocy 130 lub 160 KM oraz napęd na przednie koła. To osiągi wystarczające zarówno do dynamicznej jazdy po mieście, jak i wyjazdów w dłuższą trasę. Tonale z pewnością nie jest autem ospałym i wolnym. Potwierdzają to dane na temat przyspieszenia. Od 0 do 100 km/h samochód ten rozpędza się w 8,8 sekundy.

Podczas pokonywania większych odległości właściciele nowej Alfy z pewnością docenią jej przestronność. To auto większe od swoich bezpośrednich rywali z podsegmentu C-SUV. Dzięki temu gwarantuje więcej miejsca w kabinie, co przekłada się na zwiększenie komfortu jazdy. Szczególnie dużo przestrzeni udało wygospodarować się na tylnej kanapie. Dorośli pasażerowie posadzeni z tyłu nie mogą narzekać na brak miejsca.

Warianty i wersje wyposażenia nowej Alfy

Czterocylindrowy silnik benzynowy wspierany 48-woltową jednostką elektryczną zapewniają dużą oszczędność paliwa oraz aktywny wkład w zrównoważony rozwój z poszanowaniem naturalnego środowiska. Obecnie jest to jedyny dostępny wariant silnikowy. W przyszłości na rynku pojawi się także diesel o pojemności 1.6 l i mocy 130 KM. Włoski producent planuje wprowadzić również odmianę całkowicie elektryczną.

Wśród dostępnych u dealerów Alfy Romeo wersji wyposażenia znaleźć można zarówno podstawy wariant Super, jak i rozbudowane wersje Sprint, Ti i Veloce. Dla klientów zainteresowanym najbardziej ekskluzywnym wyposażeniem przygotowano premierową wersję Edizione Specjale z najnowszymi technologiami i najnowocześniejszymi systemami łączności.